O zi la Palatul Schonbrunn din Viena

Viena pentru mine a fost dintotdeauna o destinație superbă, un oraș plin de clădiri vechi uimitoare și, per total, o adevărată experiență. În 2015 am plănuit o primă excursie în Orașul Imperial și, deși am stat doar 3 zile, am încercat să vizităm cât am putut de mult.

Una dintre zilele petrecute în Viena am alocat-o vizitării extraordinarului Palat Schonbrunn. Localizat la câțiva kilometri de centrul orașului, am avut câteva bătăi de cap până am reușit să ajungem, am luat metro-ul greșit, nu aveam eurocenți să ne cumpărăm bilete, ne-am dezorientat și nu reușeam să ne mai dăm seama unde suntem și apoi un polițist tare simpatic ne-a explicat pe o voce ușor nazală ce tramvai să luăm.

Construit în secolul al XVIII-lea, Palatul Schonbrunn reprezint un punct de atracție foarte important atât pentru Viena, cât și pentru Austria. Dintre cele 1441 camere ale Palatului Imperial, doar 40 sunt incluse în tur, însă sunt destule pentru a-ți da seama cât de maiestuos era stilul de viață al împăratului Franz Joseph și al soției sale Elisabeth (sau Sisi).

Pentru vizitare există mai multe pachete atractive, însă noi am optat pentru Classic Pass (24 euro/persoană) care include Grand Tour al Palatului Schonbrunn (cele 40 camere disponibile spre vizitare), Privy Garden, Maze, Orangery Garden și Gloriette.

0bxzvjz4zgqfmvkoytwy1t2i1neu-010bxzvjz4zgqfmtzm3afbtd3bvnxm-01

Parcul spectaculos din jurul palatului se întinde pe o suprafață de 500 acri și este amenajat în stil baroc. Din 1996 este inclus în Patrimoniul Unesco, iar pe suprafața acesteia veți regăsi nu mai puțin de 44 de sculpturi din marmură ale unor personaje mitologice.

Una dintre clădirile impresionante de pe teritoriului parcului este Palm House. Construită în 1883, a fost pentru acea perioadă cea mai mare seră din Europa. În momentul de față conține trei secțiuni în care sunt păstrate numeroase plante exotice, împreună cu sute de specii de fluturi.

Un alt punct de interes din cadrul parcului este Grădina Tiroleză care include o fermă construită în 1722.

0bxzvjz4zgqfmt05rudvrr096uw8-010bxzvjz4zgqfmn0hht3nlt1jovtg-01

În cred că cel mai important obiectiv găzduit de parc este Gloriette. Construită în 1775, Gloriette comemorează Bătălia de la Kolin din 1757, când trupele austriece au învins armata prusacă a lui Federick cel Mare

Pont: Urcați pe acoperișul clădirii pentru o vedere superbă a orașului.0bxzvjz4zgqfmdug1nhntd3yztda-010bxzvjz4zgqfmb1zhqthrc1e2btg-01

Ce mai puteți vizita pe teritoriul Schonbrunn?

  1. Grădina Zoologică – Datează din 1752, fiind cea mai veche grădină zoologică din lume. Este casa pentru peste 750 de specii de animale.
  2. Muzeul transportului – O colecție de mai mult de 60 de mijloace de transport utilizate în perioada 1690 – 1918.
  3. Teatrul Palatului Schonbrunn – Singurul teatru baroc din Viena, acesta a fost construit în 1747 de Nikolaus Pacassi, arhitectul favorit al Mariei Theresa.

Noi, din păcate, am prins o zi cam mohorâtă, cu ploi torențiale, din acest motiv nu ne-am putut bucura complet de frumusețea parcului palatului. Cu toate acestea am petrecut aproape toată ziua explorând printre picături de ploaie perfecțiunea acestui loc plin de istorie.

Ați vizitat Palatul Schonbrunn?

Save

Save

Leave a Reply

